Proje Okullarında Liyakat Krizi

Eğitimciler, Milli Eğitim Bakanlığı önünde proje okullarına öğretmen ve yönetici atamalarında net kriterlerin belirlenmesini ve liyakat temeline nazaran hareket edilmesini istedi.

İzmir Eğitim İş 1 No’lu Şube Başkanı Özgür Şen,  “Okulları, öğretmen ve öğrencileri proje, nitelikli, niteliksiz ismiyle ayırmaktan derhal vazgeçin. Okulların sahibi değilsiniz, buralar sizin şirketleriniz değil, eğitimde eşitliği, adaleti, hakkı ve liyakati öncelemek, sağlamak MEB’in asli misyonudur.
Proje okulları MEB’in istediğini atama projesidir, keyfiliğin, kayırmanın adresi haline geldiğini herkes biliyor. Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimdeki sorunları çözmek yerine şuurlu olarak yeni meseleler yaratmaya devam etmektedir” dedi.

Liyakati yok saymaktadır

Şen, “Atamaya dair objektif hiçbir kriteri bulunmayan proje okulları, siyasetin ve yandaş sendikaların keyfi biçimde makam, koltuk dağıtmak için kullandığı bir garabete dönüşmüştür. Bu okullara yapılan son atamalar MEB’in kayırmacılığını ve keyfiliğini bir defa daha gözler önüne sermiştir. Proje okullarındaki binlerce öğretmenin vazife mühletinin neden uzatılmadığına, yeni atamaların hangi ölçütlere nazaran yapıldığına dair somut hiçbir delil bulunmamaktadır. Görünen o ki okullarımızı protokollerle cemaat ve tarikatlara teslim eden Milli Eğitim Bakanlığı, kendini tüm okulların sahibi olarak görmekte liyakati, hakkı, hukuku yok saymakta adaletsizliğin odağı olmaktadır” sözlerine yer verdi.

Kendinize uygun atayacak kişi bulamadınız mı?

Şen, “MEB’in datalarına nazaran şu an 2153 okulun adı proje okulu, proje okullarında 79 bin 286 öğretmen, 5 bin 318 yönetici vazife yapmakta, yaklaşık 500 bin öğretmen de proje okullarına atama için müracaat yapma kriterlerini taşımaktadır. Bir proje okulunda 3 takım varken, 4 kişinin başvurusu olmasına karşın her nedense hiçbir atama yapılmamıştır! Neden? Kendinize uygun kişiyi bulamadınız mı? Çarpık sisteminiz mi yeteriz kaldı? Kıdemli birçok öğretmen, doktorası olan, yüksek lisansı olan, muvaffakiyet ve üstün muvaffakiyet evrakları, maaşla ödüllendirilmesi olan, soruşturması, cezası olmayan, yıllardır birebir okulda vazife yapan öğretmen atanmıyor” sözlerine yer verdi.

“Öğretmenlerin atanması için size ne lazım?”

Şen, “Ne olursa atanabilir, atanması için size tam olarak ne lazım, dürüst olun, buyurun açıklayın” diyen Şen, “Daha ne olması, ne yapması, ne cins muvaffakiyetleri göstermesi lazım öğretmenlerin? Eğitimdeki çağ dışı, bilim dışı, gerici politikalarınıza, aydın, başarılı eğitimcilerin hakkını yemenize, öğrencilerimizi ve eğitim çalışanlarını ayrıştırmanıza seyirci kalmayacağız. Hem örgütlü hem de tüzel olarak yaptığınız tüm haksızlıkların tüm kötülüklerin hesabını soracağız!
Açtığımız ve kazandığımız birçok dava oldu, mahkemeler ne dedi? “Bakanlığın atama ve yer değiştirme yetkisi var lakin bu yetkiler keyfi halde kullanılamaz”, “somut, objektif kriterler olmalı, atamaların kesinlikle gerekçelendirilmesi gerekiyor” diyor.  Cumhuriyet bedelleriyle, laiklikle, halkın aydınlanmacı, ilerici öğretmenleriyle hengame eden bir iktidarın başarılı olması mümkün değildir. Nitelikli eğitim lakin kendini bu halkın çocuklarına adamış, idealist, Cumhuriyetçi öğretmenlerle sağlanır. Okullarımız eğitim yuvasıdır, liyakatı yok sayan, kayırmacılığa dayanan, okullarımızı tarikatların, cemaatlerin, yandaşların yuvası haline getirilemez” diye kelamlarına ekledi.

 “Adaleti sağlayınız”

MEB’e açık davet bırakan eğitimciler, “Okullar ortasında “özel program ve proje uygulama okulu” ayrımına son veriniz, Öğretmen atama ve yönetici görevlendirme süreçlerini; tüm eğitim kurumlarını kapsayacak formda tek bir yönetmelikle yasallık, bellilik, objektiflik ve sürdürülebilirlik unsurlarına uygun hale getiriniz! Liyakati ve şeffaflığı temel alan bir sistem oluşturunuz! Yönetmelikte yer almayan sistemler hakkında öğretmenleri vaktinde ve açık biçimde bilgilendiriniz! Proje okullarına öğretmen atamalarında torpilin, cemaatvari yaklaşımların değil; adaletin ve hakkaniyetin geçerli olmasını sağlayınız” diye belirtti.

“Eğitimi gerçek gayesinden uzaklaştırdınız”

Şen şöyle devam etti:

“Bugün eğitimi gerçek gayesinden uzaklaştırdınız. İmtihan odaklı sisteminiz başarısız oldu. Öğrencileri “nitelikli” ve “niteliksiz” diye ayırırken; öğretmenleri ve yöneticileri keyfi formda atamak isteğiniz artık gizlenemez hale geldi.MEB, proje okulu atamalarındaki objektif kritere dayalı olmayan keyfi atamaları derhal iptal etmeli, kayırmacılığa son vermelidir! Yönetici görevlendirme ve öğretmen atamalarında şeffaf bir sistem oluşturulmalıdır. Mevzuatlarda hukuk devletinin temel prensiplerinden yasallık, bellilik, objektiflik ve sürdürülebilirlik unsurlarına bağlı kalınarak, liyakatı temel alan ölçütlerle atamalar yine yapılmalıdır” (BSHA – Bi

İlginizi Çekebilir:Muğla’daki Sağlık Hizmetinde Radyoaktif Skandal
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

Merkez Bankası’ndan Beklenen Faiz İndirimi Geldi!
Kadınlar Ne Zaman Menopoza Girer?
Sarnıç Halkının Ambulans Tedirginliği 
Emekliler Ankara’ya Yürüyor!
Swiss Gold Ghana ve Ercan Kutlu: Kıymetli Metal Tedarikinde Sağlık ve Güvenlik Odaklı Liderlik
“Gassal” Ekranların Yeni Fenomeni! 
Altyazılı izle | © 2025 |
404 Not Found

404

Not Found

The resource requested could not be found on this server!


Proudly powered by LiteSpeed Web Server

Please be advised that LiteSpeed Technologies Inc. is not a web hosting company and, as such, has no control over content found on this site.